Ja så kom det då



Beskedet från Försäkringskassan som nu
har beviljat mig ½ sjukersättning med
4.771:- före skatt så man kan ju tänka sig
hur mycket det blir kvar........
Jag ska nu på träff med AF och höra
om jag har möjlighet att få ½ ersättning
av aktivitetsstöd också eller hur det blir...

Det som nu gäller när det är klart med FK
är väl att jag ska söka jobb på halvtid, men att
få ½ ersättning av aktivitetsstöd tror jag inte på,
ja vi får väl se, det blir ju lite svårt att klara sig
på ersättningen från FK när man har
fasta utgifter/mån plus de oregelbundna
räkningar som alltid dyker upp i tid och otid.....

Det blir att snåla in på, ja på vad då, vi lever ju
inget lyxliv och äter inte på restaurang precis,
men det konstiga är att all mat är lika dyr och alla
räkningar lika höga även om man drabbas av
sjukdom och inte klarar ett heltidsjobb...

Jag kollade föresten med Folksams grupp
försäkring, som bl.a omfattas av
-arbetsoförmåga
-sjukförsäkring
men det gällde inte när jag bara har "arbetstränat"
de sista 90 dagarna, så jag funderar nu på att säga
upp den försäkringen, den är ju ändå inte till någon
nytta i vart fall inte för mig.....

Men, men vi lever i ett fritt land och vi har tak
över huvudet och mat för dagen, det är ju
bara att "rätta mun efter matsäcken" som
det ju heter........

Ha det gott mina vänner kram på er // Hjördis

Kommentarer
Postat av: Inger

Nej det lät inte så roligt. har förstått att det är många som har problem med F-kassan. det är förfärligt.,det skjuter på den som redan ligger..

man kan undra hur det ska sluta. Jag finner inga ord som tröst.. Men som du skriver, du har mat för dagen och tak över huvudet, med man hade ju önskat sig lite mera på ålderns höst.. Ledsen för din skull

Varm kram till dig..

2008-08-14 @ 21:29:01
URL: http://ingeremksson.blogg.se/
Postat av: Vikarie

Men kan man inte söka vikariat på halvtid eller fast tjänst på halvtid också då?

Måste det vara aktivitetsstöd?

2008-08-15 @ 13:00:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0