Tänkvärd bloggsida....



Hade fått ett fint besök på min blogg i dag
och har där lånat denna bild, gå gärna in 
och läs den bloggen, mycket tänkvärd blogg....

 http://vwellermo.blogg.se/

Detta finns också på ovanstående sida....

Utmaning/reflektion 

 Detta är väl  tänkvärt och det är nog viktigt att vi blir
påminda om vad som är viktigt i våra liv..........

1. Skriver du  listor på allt du "måste göra"?Svar: Ja,om vi ska resa bort!
2. Om du bara skulle skriva tre saker som är viktiga (privat eller jobb väljer du själv) vilka vore det?svar: a. Min man Anselm. b. mina barn. c.barnbarn. 
 3. Nämn en sak som du anser att du måste göra och varför du måste! Svar: Plocka lingon så att jag får fylla på förrådet!!
4. Formulera om samma måste som om du ville göra det!  svar: Jag vill  plocka lingon nu men tyvärr regnar det !!
5. Vad är det viktigaste i ditt liv? svar: Min man Anselm, mina barn.och barnbarn samt mor/far & syskon med familjer!!
6. Beskriv hur du kan ägna mer tid åt det som är viktigt.Svar: Inte sitta vid datan så fort jag får en ledig stund, utan vara ute i naturen så mycket som möjligt i stället!!

Kram på er och ha en fortsatt bra dag // Hjördis

"Ju mer vi jagar efter lyckan
desto mer flyr den från oss"

Ur boken "Tid för eftertanke"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0