Nyår

                                                                              


                                             Vid årsskiftet.

                            Nu kommer kväll med vilans bud
                                      och bördan lägges av.
                              Nu vill jag tacka dig min Gud
                                      för allt vad året gav.
                        För hus och hem och dagligt bröd
                                        för jordelivets id.
                             För tröst i nöd för liv och död
                                     för himmelrikets frid.

                              Och gryr för mig en morgondag
                                      så är den dagen Din.
                                  Så är Din vilja all min lag
                                     och all din kärlek min.

                               Så står jag här i Jesu namn
                                     jag lever på Ditt bud.
                              Jag går emot din öppna famn
                                   min Fader och min Gud.



                                 Inför det nya året tänker jag
                              på alla som mist nära och kära
                            Tankarna går speciellt till mina
                           kära bloggvänner Gunilla & Lotta
                     
                             
                            Jag ber dig Gud ge alla din tröst så att
                            de åter kan finna en mening med livet.
                               i allt mörker finns trots allt ett ljus.


                                  

                                      Jag vill här önska alla

                                         ETT GOTT NYTT ÅR

                                            Kram // Hjördis











Kommentarer
Postat av: Lotta

Tack snälla du för dina tankar till mig och Gunilla idag. Jag önskar dig ett gott nytt år. Massor av kramar Lotta

2008-12-31 @ 14:51:28
URL: http://blogg,passagen.se/lottaolsson/
Postat av: Nilla

Vad fint Du alltid skriver i Din blogg!



Ett riktigt Gott Nytt År och en önskan om ett år-2009 fyllt med god hälsa, glädje och frid i det nya året!

Önskar Nilla

2008-12-31 @ 20:17:59
URL: http://www.blankatorpet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0