Hemma igen....



         Det första kortet som var knäppt i den nya kameran
                            som vi fick i present......
Vi har haft en härlig helg med mycket god mat & dryck, kul att vi
          alla har fått  träffas och umgås en hel helg..........



                   En fin blombukett hörde till presenten



    Jag har nu fotograferat runt i dag för att prova kameran......





Vi åkte en tur i kvällsolens sken eftersom det småregnade
så kom även regnbågen fram...

Några hundra meter så kom det en person gående på vägen trodde vi ja,
men det visade sig vara en björn, tyvärr kom vi inte så nära, men jag hann 
i alla fall ta fram kameran och få en bild innan björnen försvann in i skogen...






Inom fyrkanterna så  går Nalle och låter sig väl smaka av det gröna riset
 det var häftigt att få se en björn i naturen.....

Vi hörde när vi kom hem att det tydligen passerat en björn mellan vår gård
och älven när vi var borta, vi har väl ca 2 till 300 meter ner till älven,
antagligen har den björnen korn på grannens får, lite för nära
bebyggelsen kan man tycka, det gäller nog att hålla sig inne.........

Nu får ni ha en fortsatt bra kväll.......

Kram på er // Hjördis

Kommentarer
Postat av: Inger

Har ni haft bröllopsdag, med så fina blommor. Roligt med en ny kamera. Men huu,, en björn.. Jag skulle nog inte våga gå ut. Men häftigt att ni fick den på bild..

Ha en fin dag

kram

2008-07-01 @ 10:20:54
URL: http://ingeremksson.blogg.se/
Postat av: britten

oj då kan tänka mig att det pirrade i magen av den synen...på byn har man oxå sett björn så jag vågar inte längre ha vovven lös nu....ha en fortsatt bra sommar

2008-07-02 @ 20:51:17
URL: http://pyrobritt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0