Vaken natt





Efter en sömnlös natt igen steg jag upp 5.30 och gjorde
eld i spisen,det har stormat runt knutarna hela natten
vilket gör att min värk verkligen ger sig till känna.....
men jag lever och tar mig ur sängen var dag vilket jag
ska vara glad över, ska försöka att inte gnälla så mycket....



Tände ett par ljus för att lysa upp i höstmöekret.......



Söta änglar som jag inhandlade i Östersund,
varav den ena ska få flyga i väg till en kär vän......

Kram till er mina vänner // Hjördis

Ringde syrran i går för att höra hur hon mår även hon
har drabbats av en muskelsjukdom och hon har nu fått
ett namn på sjukdomen, det är ju bra så att hon kan få
behandling, jag håller tummarna för dig kära syster
att din sjukdom går att bota, slog upp om
hennes sjukdom på nätet och den verkar ju vara
minst lika jobbig som fibromyalgi....Sjukdomen
är kanske ärftlig för vår pappa har även den diagnosen
liksom mamma har diagnosen fibromyalgi som kanske
också är ärftlig eftersom den drabbat mig........

Polymyalgia reumatika (PMR)


Kommentarer
Postat av: Inger

Jobbigt när man inte får sova på natten..särskilt på grund av värk...vilka fina änglar du köpt..jag bara älskar änglar..de håller ett öga över oss...

Synd på din syster muskelsjukdom. Undra om det inte var den som min lilla mamma oxå hade..sedan fibro är ju oxå en jobbig sjukdom har jag förstått...Det är ju väldigt många som drabbats av den..Hoppas de kan komma på något mot den..

Ha det så gott du kan och mys framför din brasa med din stickning, det låter såå mysigt...kramen till dig..

2008-10-21 @ 11:15:03
URL: http://ingeremksson.blogg.se/
Postat av: Gunilla

Kramar om dig min vän!

Tack för den fina dikten!

2008-10-21 @ 13:08:13
URL: http://blogg.passagen.se/pgrrr/
Postat av: Gunilla

Skickar en kram till dig i natten och hoppas att du i alla fall får sova i natt!

Kram från Gunilla

2008-10-22 @ 02:09:43
URL: http://blogg.passagen.se/pgrrr/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0