Allt från spik till sytråd.....



Dottern går och håvar in knalleavgiften och jag hjälper till......



Själv köpte jag en massa fina kuddar som är bra till presenter....



Bland annat denna vackra kattkudde till mig själv......



Man kunde hitta diverse prylar överallt......



Många var de som ställde ut sina veteranbilar till allmän beskådning....




Doften av nygräddade kolbullar spred sig över nejden
och kön för att köpa sig en kolbulle ringlade sig lång hela dagen......

Med andra ord en trevlig helg, mycket folk i rörelse både fredag/lördag
knalleantalet hade i år ökat så nu var det över hundra knallar i den
lilla byn Lobonäs, det är ju kul för arrangörerna att folk sluter upp,
det har nu varit marknad där i över tjugo år..........

Vi fortsatte från Lobonäs till Furudal där vi hälsade på bekanta
och tillsammans med dem åt surströmming, spelade & sjöng.
Vägen hem gick så över Orsa där vi passade på att hälsa på
hos min faster......

I dag har jag tagit reda på lingon och ska så fortsätta med det i morgon
har ca 40 l som ska rensas, så fick jag en hink med äpplen med hem
så då får det bli äppelmos av det......

Kram på er // Hjördis


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0