December









Det strålar en stjärna förunderligt blid,
i öster på himlen hon står.
Hon lyst över världenes oro och strid
i nära två tusende år.
När dagen blir mörk och när snön faller vit,
då skrider hon närmre, då kommer hon hit
och då vet man, att snart är det jul.

Ty julen är härlig för stora och små,
är glädje och ljuvaste frid,
är klappar och julgran och ringdans också,
är lycka oändligen blid,
är ljus, alla ögon då stråla som bäst,
och stjärnorna tindra som mest
och där ljuset är, där är det jul.


En av de finaste julsånger jag vet....





Tankarna går nu till "farmors" Emil
som ligger på Falu Lasarett
på grund av svår astma, hoppas
att det snart vänder så att han och hans
mamma kan komma hem till jul..
Många oroliga tankar och tårar
för min del.....




Kram på er där ute i cybervärlden // Hjördis


Kommentarer
Postat av: Gunilla

Tack för den goa kramen!



KRAM

2009-12-21 @ 19:04:22
URL: http://blogg.passagen.se/pgrrr/
Postat av: Gunilla

Jag håller mina tummar hårt för ditt lilla barnbarn!

KRAM

2009-12-22 @ 08:07:58
URL: http://blogg.passagen.se/pgrrr/
Postat av: Inger

Ja den sången är så fin..

Jobbigt med din Emil..astma är inte kul,,min son har det,, det var jobbigt när han var liten..ute och in på sjukhuset, just denna årstid, med kyla och sedan kom vi på att han tålde inte julgranen, utan den fick vi kasta ut juldagen el. annandagen..

'Hoppas han får komma hem till jul..Men de brukar kunna fixa till det fort på sjukhuset,,Men julen är ju så viktigt för barnen...Håller mina tummar för din Emil..Kramen till dig,...

2009-12-22 @ 21:44:14
URL: http://ingeremksson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0