Kära ägodelar...



Måste visa några gammla kära ägodelar här en "gästbok" som min far
broderat vartefter gästerna skrivit sina namn, pappa började brodera denna
duk 1948 samma år som jag föddes vilket gör att den är extra kär för mig...



När pappa började med detta broderi bodde vi i Hansjö i Orsa kommun...



Har även denna kära ägodel, som min pappa har knåpat ihop, i den
här klippboken finns många många tidningsurklipp där även jag är
med och det är allt från spark/skidtävling till framträdanden i kyrkor
samt insändare av olika slag, även denna bok påbörjades 1948...





                                          

                                                    Kram // Hjördis

Kommentarer
Postat av: Eva-Marie

Vilka underbara ting och vilken fantastisk pappa du måste ha haft! Min far broderar också men inga gästdukar utan tavlor. KRAM

2009-02-21 @ 19:52:05
URL: http://www.metrobloggen.se/evam
Postat av: Doris/doje

Så underbart för dig att äga dessa minnen !!

När jag och mina syskon delade upp efter Mor o Far fick jag Mors ring och jag hade aldrig trott att det skulle kännas så mycken närhet av den ...

Sköt om dig !

Kramar, Doris

2009-02-23 @ 02:34:36
URL: http://blogg.passagen.se/doje/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0