En kväll med sång & glädje




Torkel Selin & Nils-Börge Gård gjorde ett mycket uppskattat
framträdande med alla de kända läsarsångerna där vi
också fick vara med och sjunga, som avslutning sjöng
vi alla "O store Gud" och det var sådan kraft i sången
så jag trodde taket skulle lyfta sig....

Jag införskaffade sedan min första musikvideo
en som Torkel spelat in. ...

Ja detta var verklligen en kväll som vi tar till vårt hjärta

Jag blev också mäkta stolt när Torkel efter avslutat
program ville tala med mig, där han frågade om jag
vill vara med på en lista där vi kan påverka kyrkans
roll i samhället det som låter bra är att denna lista är
politiskt oberoende, eftersom jag är intreserad av
kyrkligt arbete så låter detta som något jag kan tänka
mig att ställa upp på.....




   

Kontrasternas kväll, snett över gatan från kyrkan där vi
var så ligger Folkets Hus där våra vänner spelade upp till
dans, själva får vi vänta till i sommar med att dansa till
L-K de kommer nämligen till Lillhärdal på "Yran" i juli,
vår kväll i kyrkan var minst lika mycket värd.....





Några minuter över 22 drog bandet igång sin spelning.
Kul att folk är på plats så tidigt, sa bandet innan spelningen
drog igång med låten och dansgolvet fylldes med folk........

Lars -Kristers från Älvdalen drog fullt hus i Sveg på fredagkväll
ca 1000 personer kom från när och fjärran för att dansa till
detta spelglada gäng.......

Reportaget hämtat från Länstidningen.......


          


Kram på er där ute i cybervärlden // Hjördis


Kommentarer
Postat av: Lena

Musik är glädje!



Ha en fin söndag :)

2009-01-25 @ 12:48:04
URL: http://lenakald.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0