Snö snö snö




Bjällerklang


Ute faller snö, i spiltan Blacken
står och äter lugnt sitt hö, när
ljudet honom når att selen lyftes
ner, och framför släden snart
med oss han sedan sig beger
iväg med väldig fart.


Bjällerklang, bjällerklang, hör
dess dingelidång. Flingor som
nu virvlar om i munter vintersång.
Följ oss ut, följ oss ut, Blacken
travar på, i hans spår vår släde
går, där höga furor stå


Vi sitter under fällen och snön
omkring oss yr, och inte förr'n
till kvällen vi färden hemåt styr.
Bjällerklang, bjällerklang hör
dess dingelidång. Flingor som
nu virvlar om i munter vintersång.

I dag får i alla fall jag motion
för här formligen vräker snön
ner, maken kan ju inte ta sig
an någon snöskottning heller
han brukar ju ta all snö med
sin traktor jag får klä mig ordentligt
och försöka få bort större delen
i alla fall vi har ju ganska så stor gård
men jag får väl ta tid på mig...

     

Jag får väl göra som katten sen...

   

Och kram på er // Hjördis


Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag vill också ha snö :O

2009-01-05 @ 18:54:16
URL: http://mixii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0