Brev...





BREV TILL A-KASSAN


Jag blir arbetslös från och med februari och kommer då att
anmäla mig på AF i Sveg igen, och förmodar att jag blir inskriven
igen i Jobb och Utvecklingsgarantin, jag har förut varit inskriven där
sedan början på 2001. Frågan till er är, vilket aktivitetsstöd
kommer jag då att få, kommer jag att stå kvar på 65% där jag slutade
den 13 april -09, vilket innebär att jag i så fall får den
lägsta dagpenningen 223:-/dag.....
 
På grund av att det jobb jag under 9 månader utfört inte räknas som något jobb,
så har jag ju inte rätt till A-kassa, mitt jobb har varit ett så kallat plusjobb,
det känns ju verkligen inte roligt att få höra det, jag har trots min fibromyalgi
slitit mig upp var dag för att "jobba" och har inte varit sjukskriven en enda gång
på den här tiden......
 
Har man inte rätt till a-kassa så får man tydligen ingen högre
dagpenning.....Allt känns så fruktansvärt meningslöst när mina 9 månader´s
"jobb" inte räknas som jobb, jag trodde ju i min enfald när jag tackade ja till det här
"jobbet" att jag tack vare det skulle komma in i A-kassan igen, jag tycker att det är
totalt meningslöst att jag år efter år betalat in avgiften till A-kassan, det har jag ju
tydligen ingenting för inte ens dagpenning på 80%
 
Varför räknas inte plusjobb som något jobb, vad är det då jag har gjort,
ja tydligen inte jobbat i alla fall, jo jag vet att det kallas plusjobb när en arbetsgivare
får särskilt anställningsstöd, men tydligen är inte det jobbet lika mycket värt som när
man blir anställd av arbetsgivare utan särskilt anställningsstöd...
 
Jag känner mig verkligen nervärderad nu när jag fått veta att det jag
utfört inte är något jobb...trots allt så har jag trivts mycket bra med det "jobb"
jag har gjort.....men....

Ja så ser min situation ut för tillfället ...





Kram // Hjördis
 


Kommentarer
Postat av: Thalina

Låter fruktansvärt det här.Verkar som att arbetsförmedling och försäkringskassan idag inte gör annat än att förnedra människor.Men en riktigt stor kram får du här.Thalina

2010-01-29 @ 21:40:24
URL: http://thalina.blogg.se/
Postat av: Ingrid ♥

Detta var inte riktigt klokt. Jag har inga ord.

Då har du bara haft ett låtsas jobb i 9 månader. skrattretande. Du som slitit så.

Jag tycker synd om dig.

Du är värd en stor bamse kram. Inte mycket till hjälp

men ändå

Kram Ingrid

2010-01-29 @ 23:42:00
URL: http://ingridspotpurri.blogg.se/
Postat av: Gunilla

Det låter inte riktigt klokt!

Det verkar som om försäkringskassan och arbetsförmedlingen har samma mål: att förnedra människor :(



Tack snälla Hjördis för din fina namnsdagshälsning! Det var ett motiv som lyser upp i den kalla vintern.



Kram Gunilla

2010-01-30 @ 11:13:06
URL: http://blogg.passagen.se/pgrrr/
Postat av: Renee

Håller med dig! Varför ska man betala till a-kassan när man inte får hjälp när man behöver. Jag förstår att det känns trist när du har jobbat och så ska det inte räknas som jobb. Jag håller tummarna och hoppas att det löser sig för dig.

2010-01-30 @ 14:29:48
URL: http://reneemari.blogg.se/
Postat av: Inger

Bugar och tackar för awarden...Får försöka hinna ta tag i det framöver...



Bra brev skrivet av dig till F-kassan.. Man kan undra vad de håller på med där...Men viktigt att man inte bara bugar och tackar, utan sätter ner foten lite..BRA GJORT!! Kramkramen till dig...

2010-01-30 @ 19:16:44
URL: http://ingeremksson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0