Angående dansbandskampen





Har läst en del tidningsbloggar, kommentarer och
insändareom dansbandskampen och ser att det är
en del som har åsikter om detta program och dess
regler, men det är väl lite sent att ändra reglerna nu,
det skulle ju i så fall bli orättvist för de som redan åkt ut....

Angående Scotts & Lars-Kristerz och att de nu gått
vidare igen så är det ju faktist svenska folket som
röstar och att de röstar fram dessa band kan ju inte
bero på något annat än att de röstar på dem
som de gillar bäst, eller......

Om jag nu ska säga något om L-K´s framförande i
lördags så var det ju lite lamt, bättre kan de och jag
tror och hoppas på att de får till det igen på lördag....
de var ju inte helt nöjda själva heller, till helgen
får de verkligen hårt motstånd från två mycket
duktiga Norrlandslag ett bl.a från Jämtland....

Det kan ju heller inte vara så enkelt att få till en slumpmässigt
vald låt på en vecka så att det blir helt perfekt. L-K är ju heller
trots allt inte ngt etablerat dansband till skillnad mot
många andra band som  har varit med och som har det som yrke....

Jag tycker ju också att det är lite fel att "popdansband"
och mogen dansband ska tävla mot varandra, de
kunde ha två skilda tävlingar.....inget ont sagt om dessa
musiker jag gillar verkligen Scotts också.....
de som nu har åsikter hit och dit kan ju slå över på
någon annan kanal medan dansbandskampen pågår.....

Det var min lilla kommentar i denna dansbandskamp......

Kram på er // Hjördis

Kommentarer
Postat av: Inger

Ja, Hjördis, de kommer igen till nästa lördag..

De hade lite otur med låtvalen,,,Du hör ju vad juryn säger,,de är baara så bra,,Jag tycker det är kul att det blir lite mera dansband,,,har alltid gillat att dansa, det är ungdomen som inte kan dansa, som gnäller..Dans tillhör ju vår kultur..

Ha det gott,,,kramen till dig,,

2008-11-17 @ 19:48:45
URL: http://ingeremksson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0