Strålande höstdag





"Lillhärdals kyrka
Lillhärdals kyrka är en medeltida kyrka som
på 1770-talet genomgick en omfattande om-
och tillbyggnad. Inredningen präglas av rokoko
och inuti kyrkan kan man bland annat hitta en
madonna skulptur från 1200-talet. Altarskåpet
i kyrkan ska vara från åren kring 1450-1499 och
det finns även en kalkmålning på sydväggen inuti
kyrkan som ska vara ifrån 1400- eller början på
1500-talet. På sommaren är vår vackra kyrka
öppen för allmänheten, ta chansen och beskåda
den om du har vägarna förbi."




I dag har jag varit kyrkvärd här i Lillhärdal
på Familjegudstjänst, tyvärr är det alltför
lite folk som numera går i kyrkan, men
tendensen är ju lika överallt, när min
generation inta orkar gå i kyrkan längre
då blir det väl ofta mässfall...........

Jag för egen del finner en inre frid när
jag besöker en kyrka, det är så skönt att
bara sätta sig ner och lyssna till tystnaden
som råder och själen får verkligen ro.....






GLÖM INTE BORT
(Nils F Nygren)

Glöm inte bort att änglarna finns,
att dom är här för att se hur du har det.
Och dom kan hjälpa dig fanns dom inte syns.
Glöm inte bort att änglarna finns!

Sjung med oss!

Kram på er // Hjördis


Kommentarer
Postat av: Gunilla

Tack snälla Hjördis för dina fina ord om mitt skrivande. Ibland bara kommer orden till mig...

Kan inte förklara det på något annat sätt.

Ha en bra vecka!

Kram Gunilla

2008-10-05 @ 16:42:16
URL: http://blogg.passagen.se/pgrrr/
Postat av: Inger

Glöm inte bort att änglarna finns, den sjöng jag för mina barn när de var små.. den är så fin..



Visst är det skönt att gå i kyrkan,,man känner en inre ro, som du säger..



Vi brukar ofta gå in ikyrkor, tända ljus sitta ner och fundera och tänka klart,,på våra kära föräldrar som inte finns längre.. Man känner en inre ro och trygghet efteråt,,

Ha det fint.

kramen till dig..

2008-10-05 @ 19:37:05
URL: http://ingeremksson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0