Håll tummarna....



För mig på fredag, då ska jag stå framme i koret  i Lillhärdals kyrka och
sjunga på en begravning till eget ackompanjemang på min cittra.....
men det ska väl gå bra....hoppas jag....

                     

                                                                  

                       190 Bred dina vida vingar, / o Jesus, över mig,
                            och låt mig stilla vila / i ve och väl hos dig.
                 Bli du min ro, min starkhet, min visdom och mitt råd,
                           och låt mig alla dagar / få leva av din nåd.


                          Förlåt mig alla synder, / mig rena i ditt blod. 
                         Giv mig ett heligt sinne, / en vilja ny och god.
                      Tag i din vård och hägnad oss alla, stora, små,
                             och låt i frid oss åter / till nattens vila gå.

                                         Kram på er // Hjördis


 

Kommentarer
Postat av: ciara

Vad härligt att ha gåvan att kunna sjunga..

Själv är jag helt tondövL

Ha en bra kväll/Ciara

2009-02-12 @ 18:12:10
URL: http://vofflans.blogg.se/
Postat av: Nilla

Hej Hjördis



Naturligtvis håller jag tummarna för Dig, men det går som sagt säkert jättebra för dig i kyrkan. Jag kan inte sjunga rent själv, däremot har jag två systrar som båda har jättebra sångröst och en av mina systrar sjunger faktiskt i kyrkokör, jag fick inte gåvan att kunna sjunga, men jag älskar musik och sång.



Kram och godnatt!



Nilla

2009-02-13 @ 00:43:41
URL: http://blankatorpet.blogspot.com
Postat av: Thalina

Mycket vacker melodi till den psalmen,den är min favotit bland psalmer.Så vacker kyrkan är inuti.Önskar dig en riktigt fin helg kram THALINA

2009-02-13 @ 17:14:00
URL: http://thalina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0