Jag är så glad.....





Vilket beror på att jag och ett par goda vänner här i byn
ska återuppta lokalbladet här i Lillhärdal igen....
eftersom jag älskar att skriva så ska det bli jättekul
Jag skrev ju i "Bladet" förut mellan åren 02 till 06 när jag
var på Arbetscentrum men när jag slutade där -06
så upphörde min medverkan till detta blad....

Eftersom det är stor efterfrågan igen på detta "Blad"
så ska det bli kul att komma igång med skrivandet igen.
Vi kommer som förut att ge ut det en gång per månad.
I "Bladet" som vi kallar "Härdalsbladet" får våra läsare
även medverka med annonser, grattishälsningar, berättelser,
recept m.m. m.m.............



Tänkvärt...

Hur ska länder hålla sams, när två människor inte
kan dra jämt.Var rädda om varandra och snäll och
go mot andra. Det finns en sång som börjar så:
"Varför skola männskor strida" Ja det har jag själv undrat
över många gånger. Vi måste tänka om och bli lite positivare
i vår livssyn och inte bråka om allt. Vår stund här på jorden är
så kort, därför måste vi göra det bästa av livet.......

Dessa rader skrev jag i vårat blad 2003 och tänk att
jag tycker att de här ord fortfarande stämmer





              Ha det gott mina vänner // Hjördis

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0