Mörbultad....



Efter all snöskottning det tog mig tre timmar i dag att skotta fram
gården, visserligen så har vi tingat en kille att köra in på gården
och köra ihop det värsta och här der ni resultate av det, men det
är ändå mycket som måste skottas för hand, vi ser snart inte
gäststugan för fjälltoppen som ligger framför......



Vi har ganska stor gårdsplan med två uppfarter, vägen förbi kåken
tar inte traktorföraren, varför vet jag ej,  den vägen ni ser har jag
själv skottat upp nu två dagar i rad..........



För att inte tala om hur det blir på uppfarten till gården, när plogen
kört så är det en stor klumpig kant som ska bort och när man
sitter i bilen och ska ut på vägen så måste man långt fram i vägen
för att kolla så att det inte kommer någon bil, den lilla grejen som
sticker upp i snön "fyra svarta prickar" är hållaren till en marchall
och den är normalt 1,5 m ovanför backen........



Tuppen på taket till grillstugan är snart inbäddad i snön.....
och utanför fönstret så  vräker snön fortfarande ner, allt är lika
ogjort i morgon gissa om jag är trött på detta eviga snöande
i morgon måndag ska jag till Sveg för att besiktiga bilen,
om jag nu hittar fram till garaget, så här mycket snö har det
inte varit så här tidigt någon vinter sedan jag flyttade hit...




Ni kan tro att det var ganska så skönt att komma in i stugvärmen
och göra en värmande brasa i vedspisen.......








Ha en fortsatt bra kväll och sov så gott när det blir så dax




                             Kram // Hjördis


Kommentarer
Postat av: Inger

Javisst är det mysigt med en vedspis..jag har min i stugan...särskilt skönt när man varit ute och kommer in i den goa värmen..Verkligen en mysfaktor..

Du får mycket motion med snöskottningen,,,men skönt när man är klar..kramkramen till dig..

2009-02-08 @ 16:48:03
URL: http://ingeremksson.blogg.se/
Postat av: Thalina

Vilket arbete du har haft med snön, nu har du väl ont i armarna.Vackra bilder och vedspis är jag uppväxt med, där satt jag många vintrar och värmde fötterna.Hoppas resan i morgon till besiktningen går bra.Kör försiktigt i snön.Varma kramar THALINA

2009-02-08 @ 17:03:42
URL: http://thalina.blogg.se/
Postat av: Lotta

Åh, äntligen hittade jag till din blogg igen!

Tack för kramen.

Jag har nog aldrig sett så mycket snö!!! Vi har också snö hos oss i Skåne, men oj, ingenting mot detta.

Det ser så mysigt ut!(om man slipper skotta).

Kram Lotta

2009-02-14 @ 17:38:08
URL: http://blogg.passagen.se/lottaolsson/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0