Trevlig helg....

      

Här bjuder jag er på en kopp
stärkande kaffe....

Snö och åter snö, det är bara att
gilla läget och gå ut  och skotta mig fram....

I går hade vi en trevlig stund med en
av våra goda vänner vi bjöd på kyckling
& klyftpotatis till det ett glas rött vin....

I dag ska vi uppvakta makens dotter
och i kväll blir det Melodifestival....
ska bli intresant att se hur det går
för Scotts som ska tävla i kväll....



Sång 474   (Segertoner)

Herre till dig får jag komma,
komma precis som jag är.
Inför dig kan jag ingenting dölja,
du vet varje tanke jag bär.
Men trots att du ser all min svaghet och vet
att jag är ett av dina minsta barn,
får jag komma ändå, och jag vet det är så:
Under allt är jag älskad av dig.

Herre till dig får jag lämna, allt
som vill tynga min själ.Du lovat att
bördorna bära, du lovat att
själv vandra med.Din närhet är nog,
för jag vet att du dog för att jag skulle
leva och ha allt.Varje dag, o jag ber,
varje stund du mig gervill jag vandra
den väg du befallt.

Herre till dig får jag komma, när
mina dagar är slut.Jag hört om
en underbar himmel,
dit många har vandrat förut.
Så tryggt att få tro att bönernas bro
skall bära mig hela vägen hem.
Men bäst är ändå att jag vet det är så:
Under allt är jag älskad av dig.

En psalm som jag älskar och
som jag själv sjunger ofta
och kompar på min elcittra

Ta vara på dagen......

Dagen idag är en märklig dag
Den är DinDagen igår föll ur
Dina händerDen kan inte få
något annat innehåll än
Du redan gett denDagen i
morgon har Du inte fått
något löfte omMen dagen
idag har Du, det är det
enda Du kan vara säker på
Den kan Du fylla med vad Du vill
Använd Dig av det


Kram // Hjördis


Kommentarer
Postat av: Irene Kari

Takk for besøket hos meg! Bloggen din er vakker!!! Jeg ønsker deg en god helg, min venn! Klem!

2009-02-07 @ 11:23:42
URL: http://home.online.no/~iknybo
Postat av: Ewacarin

Rolig bild! Fina ord du har skrivit! Önskar att du får en lugn och skön lördagskväll! Kram!

2009-02-07 @ 15:52:34
URL: http://echolmqvist.blogg.se/
Postat av: Thalina

Här har det slaskat hela dagen och varit 3-4 grader varmt.Bara lite snö kvar.Blir så glad att du vill länka till mig och det är klart att du får.Ha en mysig kväll och varma kramar THALINA

2009-02-07 @ 16:12:36
URL: http://thalina.blogg.se/
Postat av: Inger

Åh fin psalm och även dikten den läser ja ofta...

Det lät som en trevlig lördag väntar dig och maken.. Vi ska oxå på födelsedagskalas...

Får se reprisen på melodiefestivalen..

kramkramen till dig...

2009-02-07 @ 16:59:33
URL: http://ingeremksson.blogg.se/
Postat av: Gunilla

En fin text!



Jag har ett specialuppdrag till dig!



Ha en trevlig helg!

Kram Gunilla

2009-02-07 @ 17:56:54
URL: http://blogg.passagen.se/pgrrr/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0