Slut på helgen...







Jag sådde några blommor, en för varje vän
Jag tror att det var fyra, men särskilt minns jag en.
Det blev höst och vinter, blommorna de dog.
Men på våren kom de åter,
men bara tre stod kvar och log.
Sen kom regnet med moln, stora grå.
Nästa gång jag fann dem, var de bara två.
Sen kom solen, med allt ljus den har.
Plötsligt stod det bara en ensam liten blomma kvar.
Du härdades i solsken, du drunknade i regn
Men en sak är säker, du är en riktig vän.






Vänskap  är ingenting man får den blir till 
som en gåva att vårda som ett smycke
ovärderligt. Vänskap är trygghet, omtanke
när dagen blir svår ger ro i oro, tänder
ljus i mörker. Vänskap kräver inte den
ges frivilligt utan baktankar giv din
vänskap som gåva och du finner glädjen.















                    




                             Kram på er // Hjördis

Kommentarer
Postat av: Inger

åhh vad fint skrivet..det gillade jag..det stämmer ju så bra. Ha en fin vecka..kramkram

2009-01-18 @ 18:28:23
URL: http://ingeremksson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0