Tittut....




"Du kan inte alltid stanna i din egen hörna av
skogen och vänta på att andra ska komma till dig.
 Du måste gå till dem ibland också."


"När du vandrar runt en dunge lärkträd för
att spåra någonting, se då till att det inte
är dina egna fotspår du följer efter."

               Citat av Nalle Phu




Jag vill hålla av dig, utan att hålla fast dig.


Jag vill ha dig, utan att äga dig.


Jag vill älska dig, utan att göra om dig.


Jag vill vara nära dig, utan att kväva dig.


Jag vill ge dig kärlek, utan att ställa krav och villkor.


Jag vill ge mig åt dig, utan att ge upp mig.


Jag vill leva med dig, bredvid dig, utan att gå före,

utan att sacka efter.

Jag vill vara din människa på jorden."



Dagen i Dag

Dagen idag är en märklig dag
Den är Din

Dagen igår föll ur Dina händer
Den kan inte få något annat innehåll
än Du redan gett den

Dagen i morgon har Du inte fått något löfte om

Men dagen idag har Du, det är det enda
Du kan vara säker på
Den kan Du fylla med vad Du vill
Använd Dig av det

Idag kan Du glädja en människa
Idag kan Du hjälpa en annan
Idag kan Du leva så, att kanske en annan
ikväll kan tacka Dig för att Du finns till

Dagen idag är en betydelsefull dag
Den är Din.


Var rädda om er och om varandra,
tänk på att livet går ej i repris....

Kram på er // Hjördis


Kommentarer
Postat av: marra

Hejsan!

Denna sidan andvänder jag. De har hur mycket bilder som helst där :)

2009-01-16 @ 22:57:08
URL: http://loveorhates.wordpress.com/
Postat av: marra

Ojj glömde lämna url http://www.glitter-graphics.com/

2009-01-16 @ 22:57:38
URL: http://loveorhates.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0