16 cm nysnö....




Spår i snön när jag kom ut i morse, kan vara ekorren..............



som hoppat fram till fågelbordet för att få sig lite frukost.......



Tack och lov så kommer maken upp i traktorn igen så att han kan
skotta snö, snart försvinner gärdsgården, det ska ju bli mer snö
i morgon, mätte snödjupet och nu är det 70 ......



.......sovrumsfönstret är väl inbäddat i snö..................



.....och bakom snöhögen sitter katten i topp på taket till gäststugan.......



....bakom Fridhemstoppen så finns ett växthus, men det tar nog lång
tid innan jag kommer in där, i år känns det nästan som det inte är
någon idé ens att sätta några frön, jag brukar ju göra det i början på
April, men innan jag kan plantera ut något i år så är det väl Midsommar........




Hörde på metrologen i morse att vi har långt till vår än, våren kommer
ju inte förän dygnstempen ligger på plus minus noll  i sju dygn och
dit har vi långt i år, så jag är ganska less på snön nu.....
Jag ska i alla fall skotta upp en gång så att jag kommer bakom
alptoppen för när det blir dagsmeja och strålande sol då är det perfekt
att skotta in sig i snöhögen ta fram utegrillen, grilla korv och sitta där
och mysa, hoppas verkligen på fint väder i Påsk, men man.....



        ......kan ju i alla fall drömma om sommaren...



      
     En stor kram till alla mina vänner // Hjördis

Kommentarer
Postat av: Thalina

Så mycket snö ni har och jag som gnäller över ynka 1cm.Men det är mysigt att se dina fina bilder.Ha en bra onsdagskväll kram Thalina

2009-03-11 @ 17:54:30
URL: http://thalina.blogg.se/
Postat av: Inger

Ja det är tur man har drömmen om sommaren i sina tankar..ni har iaf mera än vi har..Men börjar det smälta brukar det gå fort...Men vackert är de iaf, tycker jag...och sedan kan man ju åka skidor, om man vill...Hoppas iaf att det börjar smälta undan snart...ha en fin dag..kramkramen till dig..

2009-03-12 @ 10:41:30
URL: http://ingeremksson.blogg.se/
Postat av: Lotta

Oj, med snö!

Det har vi i skåne inte upplevt på väldigt många år.

Här är det ingen snö och ett par plusgrader.

Här är våren nog på väg nu.

Hoppas snön smälter hos er snart och att våren kommer.

Kram Lotta

2009-03-12 @ 18:09:39
URL: http://blogg.passagen.se/lottaolsson/
Postat av: Lotta

Hej igen!

skrev innan att vi ingen snö hade.

I kväll snöar det även i skåne.

Som det kan bli. Fniss...

Kramen

2009-03-12 @ 20:38:35
URL: http://blogg.passagen.se/lottaolsson/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0