Sjukskriven.....

 



Har sjukskrivit mig en vecka, på grund av att
jag är alldeles för uppstressad, höll på att svimma
i morse när jag skulle gå till jobbet, symtomen känns
igen sedan jag för många år sedan gick in i väggen....
Det har ju också varit så mycket för oss i vår, bara på en
kort tid så har vi mist både släktingar och vänner...

Det är väl bara att lyssna till kroppens signaler
och försöka ta det lungt ett tag, jag far ju fram som ett
jehu jämt och har så många krav och måsten på mig själv....






Kram på er alla därute i cybervärlden....



Kommentarer
Postat av: Nilla

Hej Hjördis.



Helt rätt tänkt, att lyssna till signalerna när kroppen säger ifrån, hoppas Du tar det lugnt nu och kopplar av riktigt ordentligt, min dotter gick i väggen för några år sedan, men är nu som vanligt igen, låt det ta den tid det behövs för att vila upp Dig och försök tänka bort alla måsten, inte lätt, jag vet, jag är likadan själv, men jag hoppas verkligen att Du kan göra det. Tänker på Dig, kära vän, hoppas det löser sig och att Du och Din man får en fin och glädjefylld sommar.

Kram från Nilla

2010-06-02 @ 16:21:09
URL: http://www.blankatorpet.blogspot.com
Postat av: Inger

Ja det är nog många kvinnor som tar på sig för mycket,.,tänk att vi har så mycket omkring oss..

Jobbigt oxå när man mister nära och kära vänner..

Ta det lugnt och vila dig,,så kommer du snart tillbaka med nya krafter,,vila ute i det gröna sköna just nu,,,kramen till dig..

2010-06-02 @ 20:33:01
URL: http://ingeremksson.blogg.se/
Postat av: susanne

Bra att du lyssnar efter vad din kropp vill säga dig. Koppla nu av och ta det lugnt och var rädd om dig.

önskar Susanne

2010-06-02 @ 22:48:31
URL: http://margitohlsson.blogg.se/
Postat av: Doris

Aj, aj, låter inte bra men det var ju tur att du lyssnar på signalerna och tar en vilopaus.

Sköt nu om dig !

Kramar, Doris

2010-06-03 @ 01:05:53
URL: http://blogg.passagen.se/doje/
Postat av: Ewacarin Holmqvist

Hej!

Det var längesedan jag var här på din sida. Ledsen för det och ledsen att höra att du inte mår bra. Vi lever i en värld, där man lätt kan bli uppstressad av allt omvärldsbrus och av andra människor som vi har omkring oss. Man ska alltid, fast det är svårt, lyssna till ens kropps signaler och försöka rätta sig efter dem. Hoppas att du känner dig bättre snart.



Du har nog hittat en ny sida med bilder märker jag (goodie). Vilken länk har den? Det är så söta bilder.



Om du vill, har lust och orkar, så titta gärna in på min andra blogg - en mera officiell sida som jag har länkat till här och kallat "Ännu en sida av mig" Kommentera gärna! Det är seriöst eftersom det är skånska tidningar som vi bloggar för. Eftersom detta är alldeles nytt, vet inte redaktören vad det här kommer att leda till i framtiden. Mycket intressant och spännande, men också en del ångest att prestera sitt bästa.

Sköt nu om dig och vila!

/Ec

2010-06-03 @ 10:29:39
URL: http://echolmqvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0