Lata dagar....





Tittar in för att se hur ni har det, själv har
jag inte gjort någonting i dag bara latat mig
det blev väl för mycket häromdagen när jag for runt
med damtrasa och skurhink
det behövs inte mycket nu för tiden....






Det är i alla fall inte lika kallt som det har varit
under veckan, men visst jag är tydligen glömsk också
jag har ju faktist hjälpt Anselm i dag med att sätta upp en del
ljusdekorationer ute på gården då vi ska  tända inför Advent nästa helg
men jag märkte då att det var faktist
gråkallt blev helt stekfrusen innan vi var klar
en sak vet jag i alla fall nästa år ska dessa dekorationer
upp redan på hösten, nåja det var bara att gå in och värma upp
sig igen framför brasan i kaminen....

Men om jag ska välja på väderlek så föredrar jag
nog kallt och klart framför det regn och rusk
som var i Stockholm när vi var där förra helgen..




Pappa Ture, jämför korten från sist vi träffades
och jag ser att min älskade pappa har åldrats...



Ego & pappa på äldreboendet i Farsta
Det var i alla fall så mysigt att få vara med
pappa och Karin en stund,  tyvärr går ju tiden
alltför fort när vi är där.....



Soluppgång i Fridhem och -25...



Ett litet rådjur passerade hos oss häromdagen....



Har köpt en liten änglalykta som nu pryder
köksbordet och sprider sitt varma sken


Vi hade våra goda vänner på middag en kväll
och jag bjöd på ägg/sillmacka
samt potatisgratäng och kassler med ananas
som jag också gratinerat i ugn,
efter det blev det kaffe och kaka...



"Spiskroksvalsen"

Efteråt blev det tjo och tjim på dragspel vår kompis
Elis för dagen iförd en vackert blinkande  tomteluva
vilken vi hittade i Haninge centrum när vi shoppade
där förra lördagen.....









Kram // Hjördis


Kommentarer
Postat av: margit

Tack för fina bilder och klä dig väl eftersom ni har så kallt

kramar Susanne

2010-11-20 @ 18:58:08
URL: http://margitohlsson.blogg.se/
Postat av: Ninni

Härliga bilder! Och att du lyckats fånga rådjuret också! Kul!

Kram.

2010-11-23 @ 17:59:30
URL: http://ninni1960.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0