Insnöade.....





Ja verkligen, jag trodde inte mina ögon....



.....i morse när jag öppnade dörren....



...här har det drivit ordentligt.....



.....drivan framför dörren var över en meter.....
det som lyser på bron är Anselm i sin gula
väst på väg ut för att inspektera gården...



.....skottade upp en gång så att
vi tog oss till garaget......



...ja det är bara att hugga in med skyffeln.....



......tänkte hämta ved, men det var inte helt lätt......



....infarten till gården syns inte ens....



....till och med gäststugan var inbäddad....



....solen äntligen på väg upp....




...bakom snöhögen så är det faktist en kåk....



.....men se då har snöröjaren kommit på plats....



....med bara en vikplog inte så lätt,
men alltid något.....



....ja men se nu börjar det likna något.....

På de 12 år jag har bott här så har jag aldrig varit
med om något liknande vad det gäller snö och blåst...



Kram // Hjördis


Kommentarer
Postat av: Ninni

Oj, vad med snö!! Vi fick en hel del här med och det hade drivit så vi knappt kom ut genom dörren...

Hoppas ni har lika fint väder som vi har idag.

Kram.

2011-02-12 @ 11:25:32
URL: http://ninni1960.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0