Soteld...





Pådrag i natt när vi hade soteld...


Sen vi larmade 112 stod det inte på
förrän brandkåren var här....



Brandmännen var mycket snabba att få
fram sina stegar m. m....




Kollade vinden så att inga gnistor fanns där....




På taket för att göra rent i skorstenen...

En stor eloge till Lillhärdals brandkår som
hjälpte oss så att allt ordnade sig till det bästa...

För en gångs skull är jag glad och tacksam
för att jag sover dåligt, vi hörde ju strax före
fyra att det dundrade i skorsten och muren och
när vi förstod att det var soteld så var det bara
att ringa 112...Anselm som varit i brandkåren förut
visste ju att detta inte var att leka med.....

Konstigt nog så hann jag inte bli rädd,
men det var väl tack vare för att det inte hann
sprida sig till taket eller vinden, mycket glad och
tacksam att det gick så bra...hädanefter så
kommer jag nog att vara försiktig med
att stoppa i kaminen när vi lägger oss men
ville ju hålla värmen eftersom det var så kallt...
när brandmännen var här så var det -37

Nu får vi köra med element till sotaren varit här...



Kram // Hjördis


Kommentarer
Postat av: Doris

Usch, så hemsk, tack o lov att det inte blev värre !

Sköt om dig !

Kram

2011-02-26 @ 01:12:54
URL: http://farmordoris.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0