Utmaningen


4c8b9149646a811092010.gif



Har fått en utmaning av gunilla

Jag utmanar nu

inger

nanna

ingrid

ninni

doje




1. Vad gjorde du för tio år sedan?

Vi var i Stockholm på en begravning
följde vår vän Bosse till den sista vilan, jag sjöng "Brunkullanas vals" 
som en sista hälsning till Bosse. Bodde i Farsta hos pappa och Karin.
 När vi kom hem hjälpte vi mamma att flytta in på servicehus i Älvdalen.

2. Vad gjorde du för ett år sedan?

Hur egendomligt det än låter så var vi på begravning
för ett år sen också i Furudal och följde då vår
 spelkompis Harry till den sista vilan....

3. Fem snacks du gillar?

Ostbågar, chilinötter, salta nötter,
 salta pinnar, vanliga chips

4. Fem sånger du kan hela texten till?
 
Gunnar Wägman. Små nära ting.
Jag har hört om en stad ovan molnen.
Mitt hem bortom bergen.
Jag ska gå genom tysta skyar.

5. Fem saker du skulle göra om du blev mångmiljonär?
 
Ge mina barn och barnbarn pengar.
Resa i Norrland med min kära Anselm.
 Handla massor med kläder. Köpa en ny bil.
Köpa en ny husvagn

6. Fem dåliga vanor?
 
Äter för mycket goda smörgåsar.
 Städar och städar ibland helt i onödan.
Stressar på lunchen.
Lägger mig för sent ibland  trots att jag
vet att jag bör lägga mig i tid.
Tvättar kläder allt för ofta
också det helt i onödan

7. Fem saker du gillar att göra?
 
Lyssna på dansmusik och
andliga sånger. Lösa korsord.
Handarbeta. Dansa.
Vara med mina nära och kära.

8. Fem saker du aldrig skulle klä dig i eller köpa?

Skor med höga klackar. Hatt eller mössa.
Kortkorta kjolar. Randiga kläder. För trånga kläder.
 
9. Fem favoritleksaker?

Mina två dockor som jag fick i julklapp när jag var
sex år. En gul nalle som jag också fick i julklapp vid
ungefär samma ålder. Pappersdockor. Dockservis i porslin.
Dockskåp.


4c8b94273432711092010.gif


Ha det gott med kram från Hjördis


4c8b95b87b7f411092010.gif



Kommentarer
Postat av: Inger

Kul Hjördis med utmaningen, men jag vet inte att jag har så många av varje.

Ska försöka tänka, men hoppas du inte blir besviken om jag inte lägger ut ett inlägg kring detta.

Trevliga minnen du har. kramkramen till dig.

2012-01-11 @ 15:35:53
URL: http://ingeremksson.blogg.se/
Postat av: Gunilla

Kul att du ville vara med:)

En del likheter har vi allt...



Kram

2012-01-13 @ 22:27:01
URL: http://gunillasblogg-gunilla.blogspot.com/
Postat av: Nanna

Kul med en utmaning, ska försöka få ihop en lista.

Hoppas du får en fin-fin vecka ! :)

2012-01-15 @ 19:50:36
URL: http://honkytonkangel.blogg.se/
Postat av: Doris

Tack för utmaningen, den blir jag gärna med på !

Ha en bra helg, kram.

2012-01-21 @ 04:24:47
URL: http://farmordoris.wordpress.com
Postat av: Ingrid ♥

Tack för denna utmaning. Den ska jag gärna göra.

Kram Ingrid

2012-01-22 @ 23:06:50
URL: http://ingridspotpurri.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0